Gebruik uw zintuigen

Gebruik uw zintuigen

(ARTIKEL VERSCHENEN IN LICHT OP EINDHOVEN)

De zoektocht naar een andere woning begint vaak online. Het is zaak om woningzoekers online te verleiden met sfeervolle plaatjes van de woning. Met het trekken van kijkers als doel. Maar een kijker is nog lang geen koper! Tijdens een bezichtiging worden verschillende zintuigen van de kijker beïnvloed: zien, horen, ruiken en voelen. Doe daar uw voordeel mee!

Zien

Tijdens de bezichtiging beleeft de kijker de ruimtes fysiek, wordt de algehele staat beoordeeld en een totaalbeeld gevormd van de woningindeling. Om een realistisch beeld te scheppen, dienen de online geplaatste foto’s overeen te komen met de werkelijkheid. Het is bijvoorbeeld van belang om foto’s vanuit de juiste hoek te nemen zodat de kijker online al de juiste ruimtebeleving krijgt.

Ruiken

Ruiken

Kijkers kunnen enorm afknappen op een woning met een rook- of kooklucht. Ook dierenluchtjes zoals de kattenbak of hondengeur worden meestal niet op prijs gesteld. Daarentegen worden té sterke luchtverfrissers, wierrook, geurkruiden en aromatische oliën ook niet altijd gewaardeerd.  Om nare, overheersende geuren te voorkomen is het aan te raden de woning voor de bezichtiging goed te ventileren.

Horen

Het is verstandig om de bezichtiging zo slim mogelijk te plannen zodat kijkers niet worden afgeleid door storende geluiden zoals muziek van een repeterende buurman of een centrifugerende wasmachine.

Horen

Voelen

Zorg voor een behaaglijke temperatuur. Zet de airco in de zomer en de verwarming in de winter niet te hoog.  Vermijdt grote temperatuurverschillen tussen verschillende ruimtes door de gehele woning gelijkmatig te verwarmen of te koelen.

Alle zintuigen samen bepalen de sfeer die een potentiele koper krijgt tijdens de bezichtiging. Als woningverkoper is het vaak lastig om objectief naar uw eigen woning te kijken maar het is cruciaal voor de verkoop. Mocht u hier wat hulp bij kunnen gebruiken, neem dan gerust eens contact met ons op voor een persoonlijk consult.

Voelen

Klik HIER om het originele artikel te lezen.

 


Angel Nijskens

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *